Teams is de geïntegreerde werkruimte van Office 365 waar alle tools kunnen worden geïntegreerd en beschikbaar worden gesteld. Deze cursus leert u hoe kanalen te gebruiken, conversaties, videpmeetings te plannen, tabbladen te organiseren en notities, wiki, bestandsbibliotheken, enz. te integreren. Deze cursus is bedoeld voor mensen met een basiskennis van de Office 365 omgeving (Outlook, Word, OneNote, etc.).
IT Training
Samenwerken met Microsoft Teams
Voor wie is deze cursus?
Iedereen die alle hulpmiddelen van het communicatie -en samenwerkingsplatform van Microsoft wil leren kennen
Vereisten
Vertrouwd zijn met de Office 365-omgeving en in het bijzonder met Outlook. Beschikken over een correct geconfigureerde Office 365-account.
De werkfilosofie Teams versus Outlook
Communicatie- en deeltools voor Teams en Outlook
- Begrijp het verschil tussen een verzonden en collaboratieve communicatie en weet voor welke doeleinden je Teams dan wel Outlook moet gebruiken
Het verschil tussen de 2 hoofdonderdelen van Teams
- Tools om te communiceren (voorheen Skype of Skype for Business genoemd)
- Tools om samen te werken (werken in teams met Teams)
Het onderdeel Communicatie met Teams
De 2 soorten communicatie in teams
- Informele communicatie: verzoek om snelle informatie)
- Bellen met één of meer personen in Audio en Video
- Berichten uitwisselen via chat
- Formele communicatie: zenden van een uitnodiging voor virtuele vergadering
- Vanuit Teams of Outlook (Agenda)
De communicatieconsole van de teams
Tijdens virtuele vergaderingen
- Bekijk de lijst met andere deelnemers
- Chat
- Steek je hand op om vragen te stellen
- Het camerabeeld weergeven of niet weergeven
- Geluid inschakelen/dempen
- Mijn scherm delen
- Oproep verlaten / Deelnemen aan oproep (vergadering)
Vind alle info
- Koppelingen naar uitnodigingen voor vergaderingen om tijdig deel te nemen
- Wat gebeurde er in mijn afwezigheid (Activiteiten)
- Zoek oude gesprekken en start nieuwe onderwerpen (Chat – Instant Meeting / Gepland)
De component samenwerken met Teams
Enkele slimme concepten van projectmanagement
Samenwerken met anderen binnen mijn organisatie
- Stel een gestructureerd actieplan op
- Bouw een nieuw projectteam
- Voeg de lijst van mederwerkers aan dit project toe
- Een rol toewijzen aan de teamleden (lid/eigenaar)
- Structureren van dit team in kanalen
- Kanalen met tabbladen
- Zodra de structuur is voltooid, communiceert u effectief
- Met 1 of meer personen
- Stuur een bericht naar het kanaal
- Werkvergaderingen organiseren
- Informele communicatie (ogenblikkelijk)
- Formele communicatie (via uitnodiging)
- Samenwerken rond hetzelfde document (Word, Excel, PowerPoint, OneNote)
Samenwerken met mensen buiten mijn organisatie
Sommige Teams-opties zijn niet beschikbaar wegens verschillende elementen buiten uw controle
- Het feit dat ze een Mac/Linux gebruiken…
- Dat ze een WebApps-versie van Teams gebruiken en niet de desktop-app
- Dat hun Teams-account onjuist is ingesteld
- Dat zij niet weten hoe effectief een Teams op te zetten
Praktische oefeningen en real-life scenario + Tips & Tricks
Boek je training
Vul uw gegevens in om uw boeking te bevestigen.