De rol en de parameters van de projectmanager bepalen. Een methode kunnen toepassen die toelaat een belangrijk project te beheren. Vertrouwd worden met de werkinstrumenten (tijdsbeheer, activiteiten, resources, planningtools, enz.) Structuur brengen in de verschillende fasen van een project en de organisatie ervan beheersen.
Project Management Fundamentals
Voor wie is deze cursus?
Project managers en elke manager die te maken krijgt met project management
Vereisten
There are no formal prerequisites for this course
U zult beter in staat zijn om:
- Gebruik relevante advies- en verandermanagementvaardigheden in de omgang met uw interne en externe stakeholders
- Vol vertrouwen verantwoordelijkheid nemen voor nieuwe projecten en beter in staat zijn om de controle over projecten te behouden
- Pas tools toe om projecten beter onder controle te houden
METHODEN EN TOOLS
Het eerste deel van de workshop plaatst projectmanagement in een bredere zakelijke context en biedt een systematische benadering van de hele projectlevenscyclus van het initiëren, plannen en definiëren van scope via het plannen van taken, budgettering en controle tot het sluiten van het project. Basisprincipes van projectmanagement
- Kenmerken van projecten
- Definitie van een project, typologie van projecten, projectlevenscyclus, projectbereik en projectstructuur, projecttijdlijn, resources en kosten
Casestudy: Definiëren van projectlevenscyclus, projectbereik, projectbereik, structuur, organigram, tijdlijn en initiële budgettering
Project Roadmap, Deel 1: Project definitie
- Project charter, project scope statement, project organisatie en governance, team staffing, contracting, project infrastructuur set-up, project office, project plan en budget development
Casestudy: projectplan en budgetontwikkeling
Project Roadmap, Deel 2: Uitvoering en afsluiting
- Projectuitvoeringsfasen, project kick-off, ’to be’ design and build, gap en impact analyse, migratieplanning, data, capaciteitsoverdracht, training, testen, cut-over, kwaliteitsmanagement, risicobeheer, communicatiemanagement, voortgangsregistratie en rapportage, cut-over management, ondersteuning
Casestudy: Dashboard voor projectprestaties, voortgangsrapportage, probleembeheer
MENSEN
De module Mensen tijdens het tweede deel van de workshop richt zich op de vaardigheden die projectmanagers nodig hebben voor het leiden van teams en het aansturen van belanghebbenden bij het project.
Een team leiden
- Zorgen voor teamcapaciteit
- Stadia van teamontwikkeling, individuele ontwikkeling, ontwikkeling van leiders
- Team oefening: Teamontwikkelingsmodel
Stakeholdermanagement
- Het adviesproces vanuit het perspectief van een projectmanager
- Omgaan met en managen van uw (interne) klanten, content vs proces consulting, behoefteanalyse, informatieverzameling, waardeketen
- Team oefening: Rollenspel
Praktische informatie
Duur
Talen
Prijs
Locatie
Planning
Boek je training
Vul uw gegevens in om uw boeking te bevestigen.